Имидж мейкърът е стратег, стилист, психолог и комуникационен експерт в едно. Той изгражда хармоничен и убедителен образ на своя клиент – било то известен артист, политик или бизнесмен. Работата му включва избор на облекло, начин на изразяване, поведение пред камера и дори как клиентът трябва да се движи и жестикулира. Имидж мейкърът работи в тясно сътрудничество с PR специалисти и маркетолози, за да изгради разпознаваем и въздействащ личен бранд.
Какви качества трябва да имаш, за да се справяш добре?
Успешният имидж мейкър трябва да бъде:
• Наблюдателен – да улавя детайли, които другите пропускат.
• Креативен – да създава уникален стил за всеки клиент.
• Адаптивен – да намира решения във всякакви ситуации.
• Комуникативен – да умее да убеждава и вдъхва увереност.
• Емоционално интелигентен – да разбира клиента и неговата аудитория.
Какви умения трябва да имаш?
Имидж мейкърът е експерт по личен брандинг, психология, невербална комуникация, маркетинг, мода и стилистика. Той трябва да може да създава впечатляващо съдържание в социалните медии, да знае как се изгражда авторитет и да бъде на “ти” с медиите.
Кои предмети в училище са важни и кои специалности в университета са подходящи?
Ако мечтаеш за тази кариера, обърни внимание на литературата, изкуствата, психологията, философията и чуждите езици. В университета можеш да изучаваш PR, маркетинг, журналистика, моден дизайн, психология или комуникационен мениджмънт.
Къде можеш да получиш подходящо образование?
В България можеш да се обучаваш в Софийски университет, Нов български университет и УНСС, които предлагат програми по PR, маркетинг и комуникации. Ако искаш международно образование, разгледай университети като London College ofFashion (Великобритания), Parsons SchoolofDesign (САЩ) или IstitutoMarangoni (Италия), които предлагат специализирани курсове по мода и имидж мениджмънт.
Къде можеш да се реализираш и колко ще получаваш?
Имидж мейкърите работят с известни личности, корпоративни лидери, политици, инфлуенсъри и модни брандове. Те могат да работят самостоятелно или в агенции за PR и маркетинг. Начинаещите професионалисти печелят около 2000-3000 лв. на месец, а утвърдените експерти могат да достигнат до 10 000+ лв., особено ако работят с международни клиенти.
Какво е бъдещето на професията?
С нарастващото влияние на социалните мрежи, дигиталния маркетинг и инфлуенсърите, имидж мейкърите стават все по-важни. В бъдеще професията ще включва още повече работа с виртуална реалност, изкуствен интелект и дигитален личен брандинг.
За кого НЕ Е тази професия?
Тази кариера не е за хора, които:
• Не обичат динамиката и работата с клиенти.
• Избягват социалните мрежи и медиите.
• Не се интересуват от мода, психология и маркетинг.
• Не умеят да поддържат дискретност и да се адаптират към различни клиенти.
Ако обаче си човек с усет към детайла, обичаш да създаваш впечатляващи визии и да помагаш на хората да изглеждат и се чувстват уверени – тази професия е точно за теб!