logo2025-1

Какво прави банковият служител обслужване на клиенти и Какво прави специалистът Дигитално банкиране?

Какво прави банковият служител обслужване на клиенти?

•             Консултира, продава и предлага на клиентите банковите продукти и услуги, проучва потребностите на клиента, осъществява пълното банково обслужване на клиентите, привлича нови клиенти

Какви качества трябва да имаш, за да се справяш добре?

•             Мотивация

•             Гъвкавост, адаптивност и клиентоориентираност

•             Енергичност и проактивност

•             Дисциплинираност и самоконтрол

•             Дискретност

•             Желание и способност за научаване на нови неща

Какви умения трябва да имаш?

•             Умения за работа в екип

•             Умения за ефективна комуникация

•             Умения за решаване на проблеми

•             Умения за управление на времето

•             Продажбени умения

•             Индивидуален подход към всеки клиент

Кои предмети в училище са важни и кои специалности в университета са подходящи?

•             Предмети в училище – български език, математика, психология

•             Специалности в университета – финанси, банково дело, счетоводство и контрол, хуманитарни специалности

Къде можеш да получиш подходящо образование?

•             Навсякъде, стига да имаш желание – в България и в чужбина, в частна или държавна учебна институция

Къде можеш да се реализираш и колко ще получаваш?

•             В много от търговските банки в България и в чужбина, както и в частния сектор

•             Може да получиш много: Експертни знания и умения, социално-значими личностни компетенции, престиж и високо признание.

Какво е бъдещето на професията?

•             Бъдещето на професията е във взаимодействието между човека и технологиите, в създаването на персонален подход към всеки клиент. Въвеждането на дигитални банкови услуги и автоматизирани процеси ще промени ролята на банковите служители. Те трябва да се адаптират към използването на нови технологии и да развиват умения за работа с тях, за да могат да предоставят по-ефективно и иновативно обслужване на клиентите.

•             Бъдещето на професията се крие в нуждата от комуникация между хората. Повечето хора имат необходимост от потвърждение и професионално мнение – да можем да насочим клиента да вземе най-доброто информирано решение, от което да извлече максимални ползи за себе си; да изграждаме доверие и да сме насреща при трудности във вземане на финансови решения.

За кого НЕ Е тази професия?

•             Тази професия определено не е за хора, които не се справят добре с работата под напрежение и нямат комуникативни умения.

Специалист Дигитално банкиране

Какво прави специалистът Дигитално банкиране?

Специалист Дигитално банкиране е специалистът, изграждащ връзката между клиентските нужди и очаквания и технологичното изпълнение

Има мултидисциплинарна роля – умее бързо и ефикасно да разбере текущите и бъдещите клиентски нужди от гледна точка на дигиталните приложения; дефинира, описва и документира идеалния дигитален продукт; поставя се в обувките на клиента, докато тества и приема готовото решение.

Какви качества трябва да имаш, за да се справяш добре?

•             Висока аналитичност

•             Гъвкавост и адаптивност

•             Самоконтрол, особено под напрежение

•             Желание за непрекъснато надграждане на познания в сферата

Какви умения трябва да имаш?

•             Умения за бързо вникване в механизма на работа на различни процеси и продукти

•             Умения за структурирано анализиране на голям обем от данни и информация

•             Умения за ефективна комуникация

Какво ниво на образование е необходимо?

•             Висше, като предпочитаните специалности са Икономика, Финанси, Статистика и иконометрия, Технологии, Организация и управление

Кои предмети в училище са важни и кои специалности в университета са подходящи?

•             Български език, математика, статистика, управленски информационни системи, мениджмънт

Къде можеш да получиш подходящо образование?

•             Навсякъде, стига да имаш желание – в България и в чужбина, в частна или държавна учебна институция

Къде можеш да се реализираш?

•             Реализация е възможна в търговските банки в страната и в чужбина, както и във финансово-технологичния сектор (FinTech) – ролите, свързани с дигитално банкиране са много на брой с относително диверсифицирани направления, според твоите желания и професионални интереси.

Колко ще получаваш?

•             Възможност за получаване на много: Експертни знания и умения, социално-значими личностни компетенции, престиж и високо признание. Професията е модерна и дава възможности за надграждане в редица тесни специализации с отлични перспективи.

Какво е бъдещето на професията?

•             Професията се развива ежедневно, като очакванията са все повече тя да бъде обвързана с новите технологии – дигитализация на продукти и услуги, прилагане на различни модели, изградени с машинно обучение, виртуални асистенти, автоматизация на процеси и услуги.

За кого НЕ Е тази професия?

•             Професията не е за хора, които предпочитат спокойни и предвидими дни или за хора, които не обичат да  работят с технологии – системи, продукти, процеси.

Comments are closed.